Menüü

Töövõtulepingu üldtingimused

Lae alla PDF

1. Kliendileping

  1. Käesolevad üldtingimused reguleerivad teenuseosutaja: Mootori Meistrid OÜ, registrikood 16755077, asukoht Maleva tn 2, Tallinn (edaspidi Mootori Meistrid), ja teenuse saaja (edaspidi Klient) vahelist õigussuhet automaatkäigukastide hoolduse ja remondiga seotud tööde (edaspidi Töö) või varuosade (edaspidi Varuosad) müügi suhtes (edaspidi koos nimetatud Teenused).
  2. Üldtingimused, tellimus, hinnakiri ja arve moodustavad kliendilepingu lahutamatu osa (edaspidi Kliendileping). Muudes küsimustes juhinduvad pooled Eesti Vabariigi õigusaktidest.
  3. Kliendil on võimalik tutvuda üldtingimustega Mootori Meistrite kodulehel www.mmservice.ee ja samuti Mootori Meistrite tegevuskohas. Üldtingimused on ülimuslikud võimalike Kliendi poolt rakendatavate tüüptingimuste suhtes.
  4. Kliendil on olnud võimalik tutvuda lepingu tingimustega (sh üldtingimustega) enne Kliendilepingu sõlmimist.
  5. Kliendileping sõlmitakse poolte vahel Tööde teostamiseks või Varuosade müümiseks esitatud pakkumise nõustumisega või Kliendi sõiduauto üleandmisega Mootori Meistrite Tööde teostamiseks või vajalike Tööde diagnoosimiseks.

2. Tellimuse teostamine

  1. Mootori Meistrid teostab Kliendi poolt tellitud Tööd ja tarnib Kliendi poolt soovitud Varuosad Mootori Meistrite äriruumides ja territooriumil, kui pooled ei lepi kokku teisiti.
  2. Mootori Meistrid hangib Tööde teostamiseks vajalikud materjalid, varuosad ja tarvikud.
  3. Mootori Meistrid võivad kasutada Tööde teostamisel alltöövõtjaid.
  4. Klient on kohustatud teavitama Mootori Meistrid Tööd mõjutavatest asjaoludest (sh sõiduki varasemad avariid, varasemad remonditööd, auto tehniline seisukord jne). Nimetatud kohustuse rikkumise tulemusena tekkinud kahju eest vastutab Klient.
  5. Mootori Meistrid ei teosta tellimuse vastuvõtmisel Kliendi poolt Mootori Meistrite üle antud sõiduki komplektsuse ja seisukorra ülevaatust.
  6. Mootori Meistritel on õigus keelduda Kliendi materjalide, varuosade ja tarvikute kasutamisest, kui need ei taga Mootori Meistrite hinnangul töö kvaliteeti või sõiduki hilisemat liiklusohutust. Mootori Meistrid teostavad Kliendi materjalidele, varuosadele ja tarvikutele piisavat hoolsust teostades visuaalse kontrolli. Mootori Meistrid ei vastuta hilisemate puuduste eest, mida nimetatud kontrolli käigus ei olnud võimalik tuvastada.
  7. Tööde teostamise eesmärgil volitab Klient Mootori Meistrite töötajaid kasutama Kliendi sõidukit proovisõiduks, sh liikluses. Klient on kohustatud tagama sõiduki seisukorra vastavuse seadusega (sh kehtiv ülevaatus, kindlustus, aastaajale kohased rehvid jne). Kui sõiduki seisukord ei vasta seadusele, vastutab Klient võimalike kahjude või trahvide eest, mis realiseeruvad Tööde teostamise käigus (sh proovisõitude käigus liikluses).

3. Tellimuse tähtaeg

  1. Mootori Meistrid osutab Tööd ning tarnib Varuosad Mootori Meistrite poolt Kliendile teatatud tähtajal.
  2. Ootamatute asjaolude ilmnemisel, mis ei võimalda tellimust tähtajaks täita ja mis polnud Mootori Meistritele mõistlikult ettenähtav, informeerib Mootori Meistrid sellest Klienti ja määrab uue tähtaja. Ootamatuteks asjaoludeks loetakse muu hulgas tellitavate tarvikute, materjalide ja varuosade hilinemist, kui selline hilinemine ei sõltu Mootori Meistritest, elektri-, vee- või energiatrasside katkestusi jne. Ootamatute asjaolude ilmnemisel ei vastuta Mootori Meistrid tellimuse täitmise edasilükkamise eest.

4. Tellimuse hind, tellimuse muutmine ja lisatööd

  1. Mootori Meistrid esitab Kliendile pakkumise Tööde ja Varuosade esialgse maksumuse kohta. Samuti võib Mootori Meistrid anda suuliselt või telefoni teel ligikaudseid hinnateateid. Tööde või Varuosade pakkumisega nõustumist loetakse tellimuseks.
  2. Mootori Meistrite poolt esitatud Tööde ja Varuosade eelarve ning Kliendilepingu alusel esitatud lisaeelarved, kalkulatsioonid ja hinnangud on mittesiduvad.
  3. Tööde kvaliteetseks teostamiseks vajalike lisatööde tõttu on Mootori Meistritel õigus ületada mittesiduvat eelarvet 10% ulatuses ilma Klienti eelnevalt teavitamata.
  4. Kui tellimust täites ilmneb lisatööde, täiendavate materjalide, varuosade või tarvikute vajadus, mille kogumaksumus ületab 10% esialgse tellimuse maksumusest, on Mootori Meistritel õigus Tööde teostamine peatada kuni Kliendilt lisatööde osas kinnituse saamiseni. Kui Klient ei ole lisatöid kinnitanud või lepingust taganenud 5 tööpäeva jooksul, rakendatakse Kliendi sõiduki suhtes Mootori Meistrite territooriumil hoidmise tasu (vt allpool punktis 30) kuni kinnituse saamiseni või sõiduki eemaldamiseni Mootori Meistrite territooriumilt.
  5. Klient võib muuta või tühistada tellimuse enne Tööde lõpetamist või Varuosade tarnimist. Sellisel juhul on Klient kohustatud maksma tehtud Tööde eest, samuti kasutatud kui ka tellimuse täitmise tarbeks spetsiaalselt tellitud varuosade ja tarvikute eest, samuti antud tellimusele tehtud muude kulutuste eest.

5. Maksekohustused

  1. Klient tasub tehtud Tööde ning tellitud Varuosade eest vastavalt Mootori Meistrite poolt esitatud arvetele enne Tööde ja Varuosade üleandmist Kliendile, kui pooled ei lepi kokku teisiti.
  2. Mootori Meistritel on õigus keelduda Töö üleandmisest Kliendile, kui tasu ei ole Mootori Meistritele nõuetekohaselt tasutud.
  3. Mootori Meistrid võivad nõuda Töö teostamise või Varuosade tellimise eest ettemaksu kuni 100%. Kui Klient ettemaksu ei tasu, on Mootori Meistritel õigus Tööde teostamine või Varuosade tellimine peatada. Ettemaksuga viivitamise korral pikeneb viivituse võrra tellimuse täitmise tähtaeg. Ettemaksu mittetasumisel on Mootori Meistritel õigus lepingust taganeda.
  4. Teostatud Tööde ja müüdud Varuosade eest toimub maksmine sularahas või ülekandega Mootori Meistrite arveldusarvele. Arve mittetähtaegse tasumise korral rakendub arvel märgitud viivis.
  5. Omandiõigus Kliendi poolt tellitud Varuosadele läheb Mootori Meistritelt Kliendile üle pärast Varuosade hinna täielikku tasumist (omandireservatsioon). Kui Klient ei tasu Varuosade eest, on Mootori Meistritel õigus Varuosad eemaldada Kliendi sõidukilt.
  6. Teistsuguse kokkuleppe puudumisel loetakse, et Klient võõrandab tema sõidukil Mootori Meistrite poolt välja vahetatud varuosad tasuta Mootori Meistritele. Vanad varuosad tagastatakse Kliendile tema nõudmisel, kui Klient on Mootori Meistrilt vastavast soovist teavitanud enne Tööde teostamist.

6. Tellimuse üleandmine

  1. Tööde ning varuosade üleandmine ja vastuvõtmine Kliendi poolt toimub arve esitamisega Kliendile või sõiduki võtmete üleandmisega Kliendile, olenevalt kumb toimub varem.
  2. Klient loetakse Tööd ja/või Varuosad vastu võtnuks ka juhul, kui tellimuse tähtaeg on saabunud, Mootori Meistrid on teinud tööde või varuosade kättesaamise võimalikuks Mootori Meistrite äriruumides või territooriumil ning Klient ei ilmu mis tahes põhjusel Mootori Meistrite Tööd või Varuosasid vastu võtma. Sellisel juhul muutub Mootori Meistrite tasu sissenõutavaks.
  3. Töö ja varuosade juhusliku hävimise või kahjustumise risk läheb Kliendile üle tööde ja varuosade üleandmisel ja vastuvõtmisel või vastuvõetuks lugemisel.
  4. Pärast Tööde vastuvõtmist kohustub Klient enda sõiduki eemaldama Mootori Meistrite territooriumilt.
  5. Kui Klient ei eemalda sõidukit tööde vastuvõtmise päeval, kohustub Klient täiendavalt maksma sõiduki hoidmise tasu Mootori Meistrite territooriumil 5 eurot päevas kuni sõiduki faktilise eemaldamiseni Mootori Meistrite territooriumilt, kui pooled ei lepi kokku teisiti. Mootori Meistritel on õigus keelduda sõiduki valduse üleandmisest enne, kui on hüvitatud sõiduki hoidmise tasu.
  6. Mootori Meistritel on oma nõuete tagamiseks seadusest tulenev pandiõigus Kliendi sõidukile, mida Mootori Meistrid on parandanud, muutnud või mis on teenuse osutamise eesmärgil Mootori Meistrite valduses. Pandiõiguse realiseerimine ja Kliendi sõiduki võõrandamine toimub seaduses sätestatud korras.

7. Kaebuste lahendamine

  1. Klient vaatab teostatud Tööd ja tellitud Varuosad üle nende vastuvõtmisel. Klient peab Mootori Meistrid koheselt teavitama avastatud puudustest, hiljemalt 2 nädala jooksul puuduse ilmnemisest, tarbijate puhul 2 kuu jooksul puuduse ilmnemisest.
  2. Kliendil on õigus esitada pretensioon seaduses toodud alustel 2 aasta jooksul Tööde vastuvõtmisest või vastuvõetuks lugemisest. Sõidukite suhtes, mida kasutatakse taksodena või rendiautodena, on õigus esitada pretensioon 6 kuu jooksul alates Tööde vastuvõtmisest või vastuvõetuks lugemisest.
  3. Kokkuleppel Kliendiga võidakse Kliendi sõidukile paigaldada kasutatud varuosa, millel võivad esineda puudused. Kasutatud varuosa paigaldamisel on Kliendil õigus esitada pretensioon 6 kuu jooksul alates Tööde vastuvõtmisest või vastuvõetuks lugemisest. Sõidukite suhtes, mida kasutatakse taksodena või rendiautodena, on õigus esitada pretensioon 2 kuu jooksul alates Tööde vastuvõtmisest või vastuvõetuks lugemisest.
  4. Mootori Meistrid ei hüvita Kliendi poolt teise teenindaja juures vea kõrvaldamiseks tehtud remonttööde eest ega vastuta teise teenindaja juures remonttöödega tekitatud kahju eest.
  5. Eelneval kokkuleppel võib Mootori Meistrid hüvitada vea parandustööde hüvitamist Mootori Meistrite poolt aktsepteeritud teise teenindaja juures mõistlikus ulatuses, kui Mootori Meistrid ei saa parandustöid teostada ise.
  6. Mootori Meistrid hüvitab oma töös esinevate defektide parandamise pretensiooni esitamise tähtaja jooksul enda kuludega, kui hinnapakkumises ei ole teisiti kokku lepitud. Pretensiooni õigus hõlmab:

    • kõigi Mootori Meistrite poolt käigukastile ja sõidukile paigaldatud detailide (nt sidurikettad, tihendid, laagrid jne) tootmisvigasid

    • kõiki Mootori Meistrite poolt tehtud töid (nt splindi asend, laagrite eelpinge, poltide kinnitusmomendid, lõtkude väärtused jne) ja nendest juhtuvaid vigasid
  7. Pretensiooni esitamise õiguse alla ei kuulu:

    • detailide normaalne kulumine ja sellest tingitud vead

    • detailidele, mida Mootori Meistrid ei ole vahetanud (nt koonus, kolb, sidurikorv, pöördemomendi kordisti, hüdraulika plokk, solenoidid, käigukasti andurid vms), nende defektid ja vead, mida ei olnud mõistlike kulutustega võimalik veatuvastuse protsessis märgata (nt mikroskoopiline väsimustugevusest tekkinud pragu vms)

    • hüdraulika ploki kulumisest tingitud käiguvahetuse häired ja sellest tekkinud vigastused, kui Mootori Meistrid ei ole juhtplokki vahetanu

    • käigukasti elektroonilisest juhtplokist ja muudest elektroonika komponentidest tingitud häired ja nende tagajärjel tekkinud vigastused, kui Mootori Meistrid ei ole antud detaile vahetanud

    • mootori või käigukasti juhttarkvarast tingitud vead ja nendest tekkivad kahjud
  8. Tingimused, millest ühe või mitme ilmnemisel kaob õigus pretensioone esitada:

    • tellija soovib vähendada esmases hinnapakkumises toodud detailide hulka (see dokumenteeritakse hinnapakkumises eraldi)

    • kui sõiduki läbisõidumõõdiku näitu on manipuleerimisseadmetega muudetud peale käigukasti remonditööde teostamist ja see on Mootori Meistrite poolt fikseeritud

    • sõiduki mootorit või käigukasti juhtploki tarkvara on muudetud selliselt, et see ei vasta tootjatehase nõuetele (igasugune mootori parameetri muutmine, mis toob kaasa võimsuse, pöördemomendi, pöörete piiraja, käiguvahetusrežiimi vms muutumise)

    • sõidukil ei ole all tootjatehase käigukast

    • sõidukile on tehtud lubamatuid ümberehitusi, mis ei vasta tüübikinnitusele ja võivad põhjustada käigukastile suuremat koormust

    • sõiduk on osalenud võistlustel (ralli, k.a rahvaralli, rallisprindid, jäärada, kiirendus, drift, lõppkiirusvõistlus vms)

    • käigukastis on jahutusvedelik, vesi vms mitte sinna kuuluv vedelik

    • käigukasti õli temperatuur on olnud oluliselt suurem kui ettenähtud (nt vigane jahutussüsteem, auto hoiatustulede eiramine suure koormusega sõites, kinnijäämine vms)

    • avarii tagajärjel tekkinud kahju, mis avaldub hiljem ekspluateerimise käigus (nt löök veovõllidest käigukasti suunas vms kahjud)

    • sõidukit pole kasutatud vastavalt tootjatehase nõuetele

    • käigukast on pretensiooni kehtivuse aja jooksul avatud kellegi teise kui Mootori Meistrite poolt

    • käigukastile pole teostatud vajalikku hooldust (vt intervall allpool) või on kasutatud mitte originaal (OEM) heakskiiduta ATF-i

    Hoolduse intervall:
    - DSG 40 000 km
    - CVT 40 000 km
    - Planetaarse automaatkäigukastiga esiveolised 60 000 km
    - Planetaarse automaatkäigukastiga taga- ja nelikveolised 80 000 km

8. Vastutus

  1. Kliendilepingu rikkumisel juhinduvad pooled seaduses toodud õiguskaitsevahenditest.
  2. Kliendil on õigus nõuda Mootori Meistrite poolt tekitatud kahju hüvitamist Kliendilepingu tahtliku rikkumise korral, kuid mitte enam kui tellitud Tööde või Varuosade maksumuse ulatuses.
  3. Pooled vastutavad Kliendilepingu rikkumisega tekitatud otsese varalise kahju eest. Saamata jäänud tulu eest pooled ei vastuta.
  4. Mootori Meistrid ei vastuta vääramatust jõust tingitud rikkumiste eest. Pooled käsitlevad Mootori Meistrite ja kolmandate isikute vahelises tarneahelas tekkivaid tõrkeid ja viivitusi vääramatu jõuna.
  5. Mootori Meistrid ei vastuta Kliendi poolt sõidukisse jäetud isiklike esemete eest, sh nende hävimise, kadumise või kahjustumise eest.
  6. Mootori Meistrid ega Mootori Meistrite töötajad ei vastuta Tööde teostamise või proovisõidu tegemisel Kliendi sõidukile tekkinud kahjustuste eest, mis on tingitud sõiduki amortiseerunud osadest või saavad kahjustada Mootori Meistrite tavapärastes tingimustes teostatud proovisõidu või hooldustööde käigus, v.a kui selle on põhjustanud Mootori Meistrite töötaja tahtlus või raske hooletus.
  7. Klient vastutab võimalike kahjude või trahvide eest, mis realiseeruvad Tööde teostamise käigus (sh proovisõitude käigus liikluses) tulenevalt sõiduki ebaseaduslikust seisukorrast (sh kehtiv ülevaatus, kindlustus, aastaajale kohased rehvid jne).
  8. Pooltevahelised vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Läbirääkimiste teel lahenduse mittesaavutamisel lahendatakse asi Mootori Meistrite asukohajärgses kohtus.

9. Lepingu lõpetamine

  1. Klient võib igal ajal tellimuse tühistada ning Kliendilepingu üles öelda. Tellimuse tühistamisel juhindutakse punktis 19 toodust. Kliendi sõiduki hoidmisele pärast tellimuse tühistamist rakendub punktis 30 toodud tasu ning muudes küsimustes juhindutakse üldtingimustes toodust.
  2. Mootori Meistritel on õigus tellimuse täitmisest loobuda ning Kliendilepingust taganeda, kui on ilmne, et Klient ei suuda tellitavate Tööde ja Varuosade eest tasuda, on maksejõuetu või esineb muu asjaolu, mis võib oluliselt mõjutada Kliendi poolt oma kohustuste täitmist Kliendilepingu alusel.
  3. Mootori Meistrid võivad lepingust taganeda ka juhul, kui Mootori Meistrite hinnangul ei ole Kliendi sõiduki kvaliteetne parandamine võimalik Kliendi poolt soovitud eelarve piires või sõiduki edasine parandamine ei ole asjaolusid arvestades mõistlik.
Liituge meie uudiskirjaga

Võtke meiega ühendust

Kui teil on küsimusi autohoolduse kohta või vajate abi, siis on meie spetsialistid valmis teid aitama. Täitke allolev vorm ja me võtame teiega peagi ühendust, et anda personaalseid soovitusi ning aidata teil valida oma sõidukile ideaalsed teenused. Usaldage oma auto Mootori Meistrite ekspertide kätte!